La vigília de la festivitat de la Mare de Déu de la Mercè, el dia 23 de setembre de 2017, es va celebrar a l’Església de Santa Maria de Montalegre un concert per pregar per les víctimes dels atemptats soferts a Barcelona els dies 17 i 18 de agost de 2017, a càrrec del tenor,  senyor Dresden Ramos i la pianista, senyora Marina Gómez Nagales.

El rector de Montalegre va obrir l’acte i ens va convidar a pregar per les víctimes i per la pau dirigint-nos a la Princesa de Barcelona,  Nostra Senyora de la Mercè, especialment en els cants dirigits a la Verge Santíssima.

L’anunci del concert va generar molt d’interès, sobretot al barri del Raval, i va esdevenir que va participar molt públic en l’esdeveniment. El concert va complaure més del que s’esperava, tractant-se d’uns artistes joves però molt preparats. Dresden Ramos va cantar a pulmó obert, sense micro, tot i que la sonoritat del temple no és la d’una sala de concerts. I la pianista, amb un piano petit i elèctric. Amb aquestes dificultats, pròpies dels començaments, no van impedir als artistes oferir als assistents un bon concert, ja que ho van fer molt bé.

Programa

A la primera part es van interpretar  sis  versions diferents de l‘Ave Maria: de Giulio Caccini (1970); de Johann Sebastian Bach i Charles Gounod; “Ellens Gesang III”, D 839, Op. 52, No.6, de Frannz Schubert (1825); Intermezzo de l’òpera Cavalleria Rusticana, de Pietro Mascagni (1890); i de Francisco Santiago (1919).

A la segona part del programa, els artistes van oferir peces d’òperes: Ombra mai fu de l’òpera Serse de Händel, (1738); Caro mio ben de Giordani (1783); O del mio Amato ben d’Donaudy (1918); Nacht und Träume, D.827 de Schubert (1825); Zueignung de Richard Strauss (1885); i La Dansa de Rossini (1835)

Apunts professionals

Dresden Ramos

Va acabar el seu Màster en Cant Clàssic amb el tenor Eduard Giménez i també el Màster en Òpera al Conservatori Superior de Música del Liceu. Va participar en Masterclasses d’alguns famosos cantants d’òpera com Teresa Berganza, Raina Kabaivanska, Francisco Araiza i Javier Camarena. La seva actuació d’òpera recent va ser a Weimar, Alemanya amb “La flauta màgica” de Mozart i també va actuar en alguns concerts en algunes ciutats d’aquest país amb el Lyric Opera Studio Weimar. També, va tenir una gala d’òpera a Copenhaguen, Dinamarca amb el pianista Vagn Sorensen. Igualment ha ofert concerts a Barcelona, ​​i en Montalegre en les darreres festes de Nadal.

Marina Gómez Nagales

Després graduar-se al Conservatori Superior de Música del Liceu a Barcelona amb el pianista Tensy Krismant, Marina està acabant els seus estudis de Màster en el conservatori Trinity Laban a Londres, on estudia sota la tutela de la pianista Elena Riu. Recentment ha rebut masterclass del famós pianista Pascal Rogé i ha tocat en diferents recitals com a acompanyant o solista tant a Barcelona com a Londres. També a Montalegre al costat de Dresden Ramos.

El fermall d’or

Després d’oferir el programa referit i rebre profusos aplaudiments, Dresden i Marina van acabar el concert amb una cançó catalana d’amor, Rosso. Van escollir el millor final.

Isabel Hernández Esteban

No hi ha comentaris.

Deixar un comentari

La seva adreça de correu no serà publicada.

Pot fer servir aquests tags HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

En cumplimiento de lo establecido en la Ley Orgánica 15/1999 de 13 de diciembre de Protección de Datos de Carácter Personal, le informamos que los datos de carácter personal que se faciliten y utilicen para contactar con nosotros utilizando este formulario o por vía telefónica, quedarán incorporados en un fichero de titularidad privada cuyo responsable es Església de Sta. Maria de Montalegre con domicilio en C/. Valdonzella nº 13.08001, Barcelona., con la única finalidad de recibir su colaboración. Si además utiliza el formulario de contacto, sus comentarios podrán ser publicados en esta misma web. Puede ejercitar los derechos de acceso, rectificación, cancelación y oposición en la dirección antes indicada.